تونل زمان و سفر به آینده یا گذشته : واقعیت یا خیال؟
تونل زمان و سفر به آینده یا گذشته : واقعیت یا خیال؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

تونل زمان و سفر به آینده یا گذشته : واقعیت یا خیال؟

آیا دوست دارید به گذشته برگردید و كار های اشتباهی را كه انجام دادید جبران كنید یا از اتفاقات بد زمان حال پیشگیری كنید؟ آیا دوست دارید به گذشته برگردید و درست یا غلط بودن مطالب كتاب تاریخ خود را بسنجید؟ آیا دوست دارید به آینده بروید و ببینید چه اتفاقاتی در شرف وقوع است؟

بر طبق نظریة نسبیت خاص انیشتن، اگر سرعت شیءای به سرعت نور نزدیك شود، گذشت زمان برایش آهسته تر صورت می گیرد. بنابراین اگر بتوان با سرعتی بیش از سرعت نور حركت كرد، زمان به عقب باز می گردد. اما مشكل اصلی این است كه اگر سرعت حركت جسمی به سرعت نور برسد، جرمش به بی نهایت میل می كند به همین دلیل نمی تواند سرعتی بیش از نور پیدا كند؛ اما شاید راه دیگری برای بازگشت به گذشته باشد!

حفره های سیاه هر چیزی را كه در اطرافشان باشد، همچون جاروی برقی به درون خود می مكند. اگر شما وارد افق رویداد یك سیاهچاله شوید، دیگر هیچ شانسی برای بیرون آمدن از آنجا نخواهید داشت و با سرعت باور نكردنی به طرف سیاهچاله سقوط خواهید كرد، ولی آیا ممكن است از طرف دیگر این حفرة لوله ای شكل خارج شوید؟

برخی معتقدند موادی كه وارد حفرة سیاهچاله می شوند، از حفرة دیگری به نام سفیدچاله بیرون می آیند. طبق این فرضیه، این دو حفره احتمالاً باید از طریق تونلی به نام تونل زمان به هم متصل می باشند. شاید بتوان با گذر از این تونل به زمان و جهان دیگری پا گذاشت و حتی به گذشته پا گذاشت. این گروه، این سیستم را كرمچاله نام نهادند. از دید آنان كرمچاله تونلی است كه با عبور از آن می توان مسیر چندین هزار سال نوری را در عرض چند ساعت پیمود.

برای مثال فاصلة نزدیك ترین ستاره به منظومة شمسی 4 سال نوری است و با فناوری امروز موشك ها، بشر باید یك میلیون سال در راه باشد تا به نزدیكی آن ستاره برسد اما اگر واقعاً كرمچاله ای وجود داشته باشد، می توان از یك طرف آن وارد شد و چند ثانیه بعد در نزدیكی آن ستاره از كرمچاله خارج شد. با این حال هیچ كس جرئت نزدیك شدن به ستاره ها را ندارد و شاید بشر هیچ گاه نتواند به راز درون سیاهچاله ها پی ببرد!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







کد حرکت متن دنبال موس